lektorka

Przedsiębiorczość Polek na tle innych Europejek

Polki są bardzo przedsiębiorcze na tle kobiet z innych krajów Europy, ale aktualna sytuacja gospodarcza zmienia ich nastawienie do biznesu. Wiele z nich obawia się założyć własną działalność. Zastanawiają się nad tym zaledwie dwie na pięć kobiet.

Przytoczone dane pochodzą z raportu „Bizneswoman Roku: Polki i przedsiębiorczość” Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką. Zainteresowanie założeniem swojego biznesu spadło do 40 proc. z ok. 66 proc. w 2021 roku.

Niebawem 14. edycja konkursu, który nagłaśnia ciekawe i godne zauważenia plany oraz inicjatywy realizowane przede wszystkim przez panie. Wiele Polek otrzymuje wsparcie bliskich w prowadzeniu własnej firmy.

Branże, w których kobiety się spełniają

Kobiety chętnie rozwijają biznes między innymi w sektorze edukacji – jak szkolenia, coaching czy nauka języków obcych. Inne panie widzą siebie w branży beauty oraz w segmencie moda, perfumy i kosmetyki. Wśród innych branż jest turystyka, gastronomia, organizacja spotkań i eventów. Zainteresowanie potencjalnych polskich przedsiębiorczyń budzi także sektor IT.

A może spróbować nowej aktywności zawodowej?

Część pań nie ma jeszcze konkretnego pomysłu, ale chciałaby otworzyć własną działalność i pracować na swój rachunek. Wiele pań rozważa zmianę branży, m.in. na IT o wysokim potencjale. Rośnie liczba kobiet, które poszukują własnej drogi do sukcesu i chętnie korzystają z dedykowanych im programów oraz inicjatyw.

fot. RAEng_Publications / Pixabay

READ  Które mieszkania najszybciej się sprzedają?