Wiadomości

Zwrot i reklamacja obuwia – czy to możliwe?

Kupiłaś nowe skórzane albo zamszowe buty? Wygodne sneakersy, a może eleganckie szpilki? Okazuje się jednak, że mają inny kolor niż w sklepie, wadę albo po prostu to jednak nie Twój rozmiar?
Często kupujemy pod wpływem impulsu – również buty – i dokonujemy zwrotu. Może się też okazać, że w domu zauważymy wadę obuwia albo po prostu zepsuje się ono podczas użytkowania. Wtedy możemy dokonać reklamacji towaru. Częstym powodem takich problemów jest jednak brak odpowiedniej pielęgnacji preparatami do obuwia.

Tymczasem regularna pielęgnacja jest najważniejsza i wydłuży ich trwałość. Sklepy obuwnicze rozpatrują reklamacje, ale warto zadbać o konserwację obuwia. Zależą one od materiału, z jakiego buty są wyprodukowane.

Zanim założysz nową parę, zadbaj o jej zabezpieczenie – w sklepach są różne impregnaty. Warto mieć kilka rodzajów past i gąbek czy szczotek do czyszczenia obuwia, praktyczne są też tzw. prawidła do butów, czyli drewniane albo plastikowe wypełniacze zapobiegające deformowaniu się obuwia.

Tekst powstał przy współpracy z Naturalstyle.pl

11Tomasz Chudzik, f:cegoh / Pixabay