Psie Pole

Walka Lidla z Biedronką – kto na tym zyska?

O nieustannej walce Lidla i Biedronki powszechnie wiadomo, ale zyskają na tym klienci – oznacza to mianowicie więcej promocji i towarów w atrakcyjnej cenie.


W tygodniu Lidl oferuje aż trzy gazetki promocyjne. Nowa akcja ma przyciągnąć klientów, zarazem odciągając ich od Biedronki. Dwukrotne zwiększenie towarów w promocjach to dobry zabieg, gdyż oznacza aż kilkaset pozycji w kuszącej cenie. Takie działanie zwraca uwagę, ale też zdecydowanie wyróżnia Lidla na tle konkurencji.

Trzeba przyznać, że Lidl z Biedronką konkurują bardzo mocno, prześcigając się w promocjach i atrakcyjnych ofertach. Klienci zyskują, ale też są poirytowani kopiowaniem pomysłów, np. w przypadku atrakcji dla dzieci.

Obie sieci podnoszą też płace dla pracowników i oferują różne udogodnienia dodatkowe. Walczą zatem nie tylko o klientów, ale także o pracowników – w marcu Lidl ponownie podniósł wynagrodzenia, ale reakcja Biedronki też jest natychmiastowa. Zażarta walka, trzeba przyznać, jest dla obu gigantów kosztowna…

Lenka, f:127071/Pixabay