telefon stacjonarny

Przetarg na dostawę usług telefonii stacjonarnej

Izba Skarbowa we Wrocławiu ogłosiła przetarg na dostawę usług telefonii stacjonarnej dla centrali oraz dla urzędów skarbowych, które jej podlegają – to 34 urzędy w województwie dolnośląskim. Poniżej szczegóły dotyczące tego przetargu. 

W 2015 roku Izba Skarbowa we Wrocławiu ogłosiła przetarg na dostawę usług telefonii stacjonarnej. Do obsłużenia było 3 mln minut dolnośląskiego fiskusa, ponad 400 kanałów rozmównych, a także około 250 tys. minut połączeń miesięcznie do przetranzytowania. Wartość całego zamówienia szacuje się na około 1,5 mln zł. Oferty były przyjmowane do 12 czerwca 2015 roku. Cena stanowiła aż 95-proc. kryterium wyboru zwycięzcy. Pozostałe 5-proc. to planowany czas usuwania awarii.

VoIP ma niewielki udział w systemie telefonicznym izby skarbowej. W 2015 roku fiskus w woj. dolnośląskim przede wszystkim korzystał z usług ISDN, a po części nadal z analogowych linii. Czołowym dostawcą usług telefonicznych był i jest Orange (w 2015 roku 19 lokalizacji) oraz Netia/Telefonia Dialog (w 2015 roku 16 lokalizacji).

W ramach przetargu Izba Skarbowa we Wrocławiu oczekiwała zestawienia kanałów cyfrowych PRA lub BRA, ew. łączy podkładowych transmisji danych pod usługi VoIP. Alternatywą było świadczenie usług drogą radiową, ale jedynie przez okres realizacji budowy do wybranej jednostki stacjonarnego łącza. 

Tekst dotyczył przetargu, który został zorganizowany przez Izbę Skarbową we Wrocławiu w 215 roku.

f:Media_Visuals / pixabay

READ  Zrównoważona logistyka – ekologiczne trendy i wyzwania