Bankowość

Bankomat nie wypłacił Ci pieniędzy? Co zrobić?

Gdy potrzebujemy gotówki, kierujemy się do bankomatu i wypłacamy określoną kwotę. Wystarczy, że włożysz kartę, wstukasz PIN i wybierzesz kwotę – proste. Jednak nie zawsze. Możesz mieć pecha – zdarza się, że słyszysz, że bankomat odlicza, oddaje kartę, ale nie wydaje pieniędzy. Co gorsza, na ekranie wyświetlono komunikat, abyś w 30 sekund zabrał gotówkę. Nie panikuj jednak, mimo że Twoje konto zostało obciążone. Co robić? Przede wszystkim nie należy panikować. Możesz odzyskać pieniądze oraz kartę, jeśli bankomat Ci jej nie oddał.

Twoje postępowanie zależy od tego, jaki to bankomat banku, w którym masz konto, czy może inny. Niezależnie jednak od tego, na każdym bankomacie znajdziesz numer telefonu przydatny w sytuacjach kryzysowych. Zapamiętaj także numer identyfikacyjny bankomatu, datę oraz godzinę zdarzenia.

Zadzwoń pod numer infolinii i opisz zdarzenie – nastąpi krótka weryfikacja, a potem dowiesz się, że bank rozpocznie postępowanie wyjaśniające, ale dopiero po zaksięgowaniu wypłaty, czyli zwykle po 1-2 dniach. Bank będzie starał się wyjaśnić sprawę. Jeśli otrzyma informację, że była awaria, albo sprawdzi to na monitoringu, zwróci pieniądze na nasze konto.

Zdarza się jednak, że bank nie jest w stanie sprawdzić, czy odebraliśmy pieniądze. W systemie jest zapis, że doszło do wypłaty – wtedy musimy próbować walczyć jedynie na drodze sądowej.

Zwykle jednak nadwyżka gotówki i monitoring ułatwiają rozstrzygnąć tego typu kwestie. Rzadko dochodzimy do sytuacji spornych – zwykle udaje się odzyskać pieniądze.